Regulamin sklepu ŚliczneDywany.pl

Regulamin z dn. 1 września 2020 r.

Sklep ŚliczneDywany.pl prowadzony jest przez zarejestrowany w CEIDG w 2004 r. jako:

CA Elements
ul. M. Curie - Skłodowskiej 89A
87 - 100 Toruń 
NIP: 9561441901, REGON 871724373

1. Wszystkie dywany są nowe oraz objęte 12-o miesięczną gwarancją producenta lub dystrybutora. Gwarancja obejmuje:

  • uszkodzenia obszycia
  • ubytki w materiale
  • błędy tkackie
  • błędy kolorystyczne
  • niemożliwych do usunięcia zagięć 

Gwarancja nie obejmuje:

  • śladów zużycia
  • "położenia" się włosia w procesie używania
  • zabrudzeń, zaplamień będących następstwem używania
  • występujących alergii
  • woni (zanika po kilku dniach od rozłożenia)


2. 90% produktów posiadamy na stanie. Czas oczekiwania na nieliczne artykuły (nietypowe) jest ustalany bezpośrednio z kupującym, zazwyczaj nie przekracza 14 dni roboczych.

Niektóre produkty mają w opisie sprawdź dostępność i oznacza to, że:

  • zamawiane są przez nas specjalnie dla kupującego bezpośrednio z fabryki lub dystrybutora. Nasz sklep może w szczególnych przypadkach poprosić o wpłatę zadatku (jego wysokość ustalana jest indywidualnie) za zamówiony towar i zazwyczaj dotyczy ona produktów o znacznej wartości. Zwrot lub przepadek zadatku szczegółowo reguluje Kodeks Cywilny.
    UWAGA - brak możliwości zwrotu produktów wytwarzanych "na zamówienie" w tzw. sprzedaży kuponowej. Chodzi o chodniki cięte lub wycinane dywany Shaggy
  • produkty są dostępne w ciągłej ofercie ale oczekujemy na dostawę


3. Wszystkie zdjęcia dywanów są rzeczywiste i wykonane w najbardziej profesjonalny sposób. Staramy się aby wiernie oddawały kolorystykę produktu. Nasz sklep nie ma wpływu na kolorystykę wyświetlaną na ekranie klienta.
Większość fotografii wykonywanych jest w pełnym słońcu, w miesiącach letnich (czerwiec - sierpień), co może powodować u oglądających wrażenia, że kolory są żywe, kontrastowe, ciepłe. Ma to znaczenie w wypadku otrzymania zamówionych produktów w miesiącach chłodnych, gdzie światło zewnętrzne jest zimniejsze lub o ograniczonej ilości. Oglądający w ciemnym pomieszczeniu może mieć wrażenie o dużej rozbieżności kolorów. 

Jeżeli dany model dywanu posiada wiele wersji rozmiarowych, zastrzegamy sobie ukazanie w ofercie zdjęcia rzeczywistego pochodzącego z najpopularniejszego wymiaru (zazwyczaj 120x170, 140x200 lub 160x220 cm). Ma to znaczenie dla dywanów tzw. "przedłużanych" czyli 90x320, 100x400, 150x300, 200x400 cm, lub mniejszych w których istnieje prawdopodobieństwo, że projektant zastosował powtórzenie danego elementu wzorniczego lub go usunął. Nasz sklep nie ma wpływu na projekt graficzny danego wzoru.

Uwaga - dywany tkane są w technologii face-to-face czyli z odbiciem lustrzanym. Oznacza to, że każdy dywan ma wersję lewo oraz prawostronną. Ma to znaczenie szczególnie przy napisach, elementach niesymetrycznie ułożonych we wzorze. Nasz sklep nie ma żadnego wpływu na ułożenie elementów we wzorze. Niestety nie mamy możliwości odszukania jednej z wersji. Zastrzegamy sobie brak informacji o takim położeniu podczas realizacji koszyka zakupowego. Proces wytwarzania i dystrybucji dywanów jest wysoko skomplikowany co uniemożliwia jakiejkolwiek kontroli z naszej strony nad położeniem wzorów.

3a. Zastrzegamy sobie prawo do nieinformowania o zmianach konstrukcyjnych dokonanych przez wytwórcę w produkcji dywanów a prezentowanych w naszym sklepie. Bardzo rzadko zdarza się, że producent dokonuje niewielkich zmian np. w zastosowaniu innego materiału lub koloru w nitce okalającej dywany. Dywany mogą być obszyte innym kolorem jak ten prezentowany na zdjęciu. Nie ma to wpływu na walory wizualne lub jakościowe. 

4. Dywany wysyłane przez nasz sklep w większości przypadków pakowane są w rulon. Zdarza się jednak, że wymiary przekraczające standardowe możliwości transportowe firm kurierskich, musimy wysyłać w sposób specjalny, tj. złożenie dywanu w kostkę/kopertę. Taka sama sytuacja może wystąpić podczas wysyłki paczkomatami inPost. Nasz sklep dochowa wszelkich starań aby zabezpieczyć taką przesyłkę w najlepszy, możliwy sposób aby nie uległa zniszczeniu. Mamy ponad 20-o letnie doświadczenie w wysyłkach w takiej formie i dajemy 99% gwarancję, że dywan po rozłożeniu odkształci się do prawidłowej i właściwej postaci bez utraty jego właściwości.

4a. Nasz sklep oferuje opcję darmowej wysyłki za zakupy powyżej 500 zł. Zastrzegamy sobie prawo do składania w kopertę (kostkę) dywanów, których krótki bok przekracza długość 250 cm. bez powiadamiania o tym fakcie. Zgodnie z doświadczeniem, nie ma możliwości trwałego odkształcenia dywanu w transporcie (punkt 4). 

5. Nasz sklep oferuje opcję "wymiana mniejszy na większy", czyli bezpłatnej wymiany produktów w przypadku docelowego zakupu dużego formatu (np. 250x350 cm). Tj. można złożyć pierwsze zamówienie na ten sam model ale w mniejszym formacie a następnie po sprawdzeniu kolorystyki, wzornictwa oraz jakości, bezpłatnego odesłania go poprzez wymianę na docelowy większy.

6. Jesteśmy legalną firmą więc każdy zakup jest przez nas fiskalizowany za pomocą Faktury imiennej lub Faktury Vat dla firm. Dokumenty zakupu wysyłane są za pomocą oprogramowania i są dostępne do pobrania. Nasza firma dba o środowisko i nie drukuje niepotrzebnie dokumentów zmniejszając ślad węglowy.
Wszystkie dokumenty są wystawiane przez nas system i dostarczane w postaci elektronicznej zachowując taką samą moc prawną jak ich papierowe odpowiedniki. 

7. W myśl obowiązujących przepisów, można zwrócić każdą paczkę w ciągu 30 dni od daty otrzymania, bez podania przyczyny. Większość sklepów podaje, że paczka taka nie może być rozpakowana, jednak w naszym sklepie, każdy konkretny produkt można rozpakować aby sprawdzić czy pasuje do wnętrza a jeśli nie - można go odesłać.

Bardzo ważnym jest aby nie nosił on znamion użytkowania. Warto przed położeniem dywanu w mieszkaniu na podłodze, odkurzyć ją. Zdarza się, że klienci zwijając dywan (chcąc do zwrócić) nie zauważają, że zawijają również do środka wszelkie nieczystości, nieodkurzane od lat. Po odesłaniu do nas, okazuje się, że dywan jest bardzo mocno zanieczyszczony. Koszt czyszczenia ponosi odsyłający.

Koszt odesłania ponosi zamawiający. Nasz sklep zwróci Państwu zapłaconą za zamówienie cenę. Odesłanie towaru następuje we własnym zakresie kupującego. Dywan do wysyłki, musi zostać zapakowany w opakowanie uniemożliwiające jego zniszczenie w transporcie (sposób pakowania przez naszą firmę jest idealnym przykładem jak należy taką przesyłkę przygotować). Za wszelkie uszkodzenia, które nastąpią w skutek niepoprawnego zapakowania przesyłki, odpowiada osoba wysyłająca. Straty z tego wynikające zostaną pokryte przez odsyłającego (zostanie to wspólnie ustalone z naszym sklepem).

Każdą chęć zwrotu/wymiany, należy zakomunikować wyłącznie pisemnie, w formie wiadomości e-mail.
Adres na który należy wysłać przesyłkę:

Hurtownia z dywanami ŚliczneDywany.pl
ul. M. Curie - Skłodowskiej 89A
Hale Elany
87-100 Toruń

tel. 518 131 955
[email protected]

8. Obsługiwane płatności:

- gotówka w siedzibie firmy
- bankowe przelewy zwykłe
- płatności online: Przelewy24.pl, PayPal,
- karty płatnicze (Przelewy24.pl, PayPal):

* Visa
* Visa Electron
* MasterCard
* MasterCard Electronic
* Maestro

Uwaga: operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań, Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego. 

Przy płatnościach kartami płatniczymi, czas realizacji zamówienia następuje po pozytywnej autoryzacji.

9. Polityka prywatności jaką stosuje nasz sklep, została dokładnie wyjaśniona na stronie Polityka prywatności

Informacje dotyczące internetowego systemu rozstrzygania sporów na podstawie art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów):

Komisja Europejska zapewnia konsumentom możliwość rozstrzygania sporów w handlu internetowym zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów), na jednej z platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, gdzie konsumenci mogą próbować osiągnąć pozasądowe porozumienia w sporach wynikających z zakupów oraz umów na usługi w Internecie.